9 Ocak 2015 Cuma

BONİBONLU RULOKATLI PASTA

Şeker mi şeker, lezzetli mi lezzetli bonibonlu rulokatlı pasta yapmaya karar verirsem:) Bir de eve küçük misafir gelirse bu pastanın isabetli bir karar olduğunu daha iyi anladım.


Malzemeler;
Keki İçin;

4 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
2 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
2.5 su bardağı un

Kreması için, hazır krema kullanmayı tercih ettim arzu ederseniz siz de evde pasta kreması hazırlayabilirsiniz.

Süsleme için;

4 paket bonibon

2 kutu rulokat



Pasta büyük boy olduğu için belki siz malzemeleri eksilterek daha ufak yapmak isteyebilirsiniz.

Gelelim Yapılışına:


Pastanın kekini yapmak ile işe yumurta ve şekeri iyice köpürene dek çırpmakla başlıyorum.



Diğer malzemeleri de ilave ederek daha önceden ısıtmış olduğum fırına veriyorum.


Fırından çıkardığım kekimi biraz dinlenmeye bırakıyor, bu esnada pastanın kremasını hazırlamaya başlıyorum.


Dinlendirdiğim kekimi iki parçaya ayırıyorum. Alt parçayı sütle ıslattıktan sonra kremamı sürüyor, üst parçasını ekliyorum. Yine aynı şekilde bu parçayı da süt ile ıslatıp kremayı bitirene dek hepsini kekin yanları da dahil olmak üzere sürmüş oluyorum.


Kremayı sürme işlemi bildikten sonra rulokatları dizmeye başladım.


Son işlem ise kremayı spatula ile düzgünleştirip bonibonları yerleştirmek oldu:)

Çocuklar için eğlenceli bir pasta yapmak isterseniz ilk fırsatta siz de denemelisiniz.

Okuduğunuz ve yorumlarınız için teşekkür ederim,


Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder