7 Nisan 2014 Pazartesi

NUH: BÜYÜK TUFAN

Merakla beklediğim, birçok ülkede gösterimi yasak olan bir filmi bu hafta sonu izleme fırsatı buldum. Nuh: Büyük Tufan



Semavi dinlerde peygamber olarak seçildiğine inanılan Hz. Nuh’un büyük tufan ile imtihanını beyazperdeye taşıyan, Siyah Kuğu filminden tanıdığımız Aronofsky imzalı Nuh: Büyük Tufan; Nuh’un bilindik tufan hikâyesini Tevrat’ı ve İncil’i kaynak alarak senaryolaştırırken, Nuh peygamberi de ‘insanlaştırıyor’. 


Filmde: Adem’in 3 oğlundan biri olan ve Şit’in soyundan gelen Nuh, inanışa göre sapkınlaşan kavmini tekrar Yaradan’ın yoluna çevirmek için mücadele verir, onları uyarır. Ama insanlar döndürülemeyecek biçimde öyle yoldan çıkmışlardır ki, en sonunda büyük tufanın geleceği bildirilir ve kendisine kurtarıcı bir gemi yapması için emir gelir. Bilindiği üzere gemiye yeryüzündeki tüm hayvanlardan birer çift biner ve Nuh ailesini gemiye alıp, kurtulmalarını sağlar; insanlığın soyu Yaradan’a iman etmiş bu iyi insanlardan devam edecektir.



Oyunculuklarda ise Russell Crowe, Nuh karakteri ile karşımızda. Kendisine bu rolü oldukça yakıştırdım. Eşi Naameh rolünde Jennifer Connelly’i görüyoruz. Büyükbaba Mathusalem rolünde ise Anthony Hopkins'i. 



Filmi genel anlamda beğendim ancak sonunun askıda kalması, haddinden fazla uzun sürmesi konusunda eleştirilerim var. Sahneler ise birçok tartışmayı da beraberinde getirecek gibi. 
Görsel açıdan beni oldukça tatmin eden sahnelerin yanı sıra fantastik karakterlerin (taş melekler) filmde yer alması da hoşuma gitmedi. 

Açgözlü, iki yüzlü, birbirlerinin sürekli kuyularını kazan günümüz insanlarına ise bolca gönderme var.  


Bildiğim kadarı ile Nuh, sadece ailesini değil gemiye kendileri ile birlikte 80 kişi alıyordu. Filmde ise sadece hayvanlara yer vermesi tartışılması gereken bir husus. 

Ayrıca kayıp Nuh'un Gemisi nerede? Ağrı'da mı yoksa Cudi'de mi?

Yorumlarınızı bekliyorum. 

Okuduğunuz ve yorumlarınız için teşekkür ederim. 

Sevgiler. 




4 yorum:

  1. Ben de merakla bekliyordum ilk fırsatta da izlicem görsem açıdan çok ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
  2. Gecen haftasonu izlemeyi cok istiyordum.3D..

    Esim internetten arastirdi, gidenlerin film hakkindaki yorumlarini okudu, maalesef hic iyi yorum almamis.Müslümanlari kizdirdigi gibi hiristiyanlarda kizgin.Uzun ve bunalticiymis.

    Her iki dininde ögretilerine aykiriymis,gercekleri yansitmiyormus, 3D olmasi filmin fiyatini pahalandiriyor, ama verilen paraya degmiyecek kadar azmis görsel 3D efekti.

    Ben zaten görsel efekti icin gidecektim, o kadar saf degiliz,filmin anlattiklarina inanacak kadar.

    Müslümanliktan ötürü bir merak oluyor bu Tür filmlere karsi, görsellik cekiyor tabii.

    Videosu cikinca alip seyrederiz artik,.Russel Crowenin oyunculugunuda begeniriz bu arada.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fragmanlardan insan etkilenmiyor değil:) Yine de izlemeni tavsiye ederim.

      Selamlar.

      Sil
  3. Geçen hafta çok istedim ama olmadı, bu hafta mutlaka bir imkan yaratıp, gideceğim. Anladığım kadarıyla eleştirileriniz olmasına rağmen filmi beğenmişsiniz.

    YanıtlaSil