12 Haziran 2013 Çarşamba

KİRAZ

Kiraz sevdiğim meyvelerin başında yer alıyor. Reçeli ve hoşafını pek sevmesem de yine de tüketmeye gayret gösteriyorum. Kirazın saplarını ise bitki çayı olarak kullanmayı seviyorum.


Tam da mevsimi kirazın, yolda bir ağaç görmeyeyim, göz hakkımı almadan ayrılmam mümkün değil. 

Fotoğraflarda gördüğünüz kirazlar anneannemin bahçelerinden.




Öğrendiğime göre kirazın mitolojik olarak anlamı, il olan Giresun'un anlamı ile aynıymış. Zaten Giresun kiraz demekmiş. Yani Roma dönemindeki adı ile Cerasus (Kerasus-Gerasus) 
İlk duyduğumda biraz garipsedim nedense, Giresun benim için fındık şehriydi o yüzden olsa gerek kirazla pek özdeşleştiremedim. Ancak biraz mitoloji bilgisi sonrasında konuyu anladığımı söyleyebilirim:))




Bu hafta sonu yani 15-16 Haziran'da Polonezköy'de Kiraz Festivali var. Kiraz Festivali, Türkiye ve Polonya arasındaki bağları kuvvetlendirme adına her yıl haziran ayında düzenlenen kültürel bir aktivitedir. Bir arkadaşımın daveti üzerine geçtiğimiz sene bu etkinliğe katılamamıştım. Bir aksilik yaşanmazsa bu sene katılmayı düşünüyoruz.

Belki sizler de bu festivalin bir parçası olabilirsiniz. 


Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder