18 Ocak 2013 Cuma

PRESLAV.. Şarap Tadım Günleri


Gittiğim Bulgaristan gezilerimin birinde şarap tadım günlerine katılma fırsatı buldum. Birkaç saatliğine de olsa Bulgar şarapları ve şarap kültürü hakkında kurs aldım. Bunun için şarap fıçılarıyla dolu bir mahzendeyiz. Mahzenin üst katı ise gelen misafirlerin alışveriş yapabileceği bir dükkana çevrilmiş. Burada sayısız şarap ve içki çeşidi var. Beyaz, kırmızı, merlot, mavrud, cabernet, rose şarapları çeşit çeşit şampanyalar..


Öğrendiğime göre Bulgar şarabı antioksidan içeriği açısından dünyada rekor kırmış. Bazı yiyecek ve içeceklerin tüketimi yaşlanma süreçlerini yavaşlatabiliyor. Bu bakımdan dünyanın en yararlı yiyeceklerinden biri olan yaban mersini bu şaraplarda sıkça kullanılmış. Tat ve koku açısından en güzel örnekleri de hiç kuşkusuz kırmızı şarap çeşitleriydi.



Şarap kadar kadehin özelliklerinin de önemli olduğunu öğreniyorum. Kadehin geniş ancak ağzının dar olması gerekiyormuş. Bu kadehlere gerçekten bayıldım.



Preslav şaraplarını denemenizi öneririm. Farklı postlarımda yine şarap tadımı hakkında bilgi veriyor olacağım.

Görüşmek üzere.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder